فيس بوك Facebook
هذا يعني لامحالة أن أغلبية الزيارات التي يستقبلها موقعك تذهب إلى نسخة الموبايل، فهل تحققت من أن هذه النسخة مثالية للتصفح؟ هل صادفت أخطاء؟ تجربة استخدام سيئة؟ بطء في تحميل الصفحات أكثر من مواقع أخرى؟ ظهور بعض العناصر والمحتويات التي لا تهم المتصفحين عبر Mobile؟
أعتقد أن توجه تغير ميزان التصفح على الإنترنت لصالح الموبايل سبب كاف جدا لتهتم بنسخة الموبايل، ولتعمل على تطويرها وتحسينها بالدرجة الأولى.
مخطئ تماما إذا كنت تختار القالب الذي ستعينه لموقعك على أساس توافقه مع متصفحات سطح المكتب، تعاينه كثيرا وتضع التوجيهات والملاحظات على أساس تفضيلاتك لكيف سيكون موقعك، وتكتفي فقط بالقول أنه يجب أن يكون متوافقا ومتجاوبا مع مختلف أحجام الشاشات بما فيها شاشات الهواتف الذكية والحواسيب اللوحية.
يجب أن يكون هناك توازن عند تصميم الموقع، يجب معاينة نسخة الموبايل ووضع الملاحظات الخاصة بها والعمل على تطويرها وجعلها مثالية كما هو الحال بالنسبة لنسخة متصفحات سطح المكتبDesktop.
Facebook just released financial results for Q4 of 2015, and one number starts out in particular: 934 million mobile daily active users (DAUs).
Sure, 0.9 billion might not sound quite as impressive as the 1.04 billion total daily users, but we already knew the company had passed the billion milestone in early November.
There were 894 million mobile DAUs at the time, which means the company has added 40 million more mobile users per day since November, and it will very likely cross 1 billion mobile DAUs sometime this year.
Meanwhile, the company is also slowly encroaching on the 2 billion monthly active users (MAUs) mark – three were 1.59 billion MAUs in December, or 14 percent more than the same time in 2014. Of those, 1.44 came from mobile, an increase of 21 percent, once again showing the quicker growth in the mobile sector.
Basically, it doesn’t look like Facebook is going anywhere but up anytime soon. For the full financial report, check out the source link below.

تعليقات
إرسال تعليق